Všeobecné obchodné podmienky
I. Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP“) sa riadia najmä ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOSZUD“) a vzťahujú sa na nákup produktov prostredníctvom internetového obchodu na umiestneného webovom sídle argania.sk (ďalej aj len
„internetový obchod“), ktorého prevádzkovateľom je Magdaléna Pastyrčáková – Argania, miesto podnikania: Hlavna 6, 040 01 Košice , IČO: 54 041 287, zapísaným v ŽR SR pod č. 820-95233(ďalej aj len „prevádzkovateľ“).
- Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú nasledujúce:
- telefónne číslo: 0948 339 337
- adresa elektronickej pošty: info@argania.sk
- Produktmi ponúkanými, resp. predávanými prostredníctvom internetového obchodu sa rozumejú produkty, ktoré sú umiestnené v aktuálnej ponuke v príslušnej časti internetového obchodu (ďalej aj len „produkt“ alebo „produkty“).
- Objednávateľom v zmysle týchto VOP je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom objednávkového formulára umiestneného v príslušnej časti internetového obchodu objedná produkt/ produkty ponúkané prevádzkovateľom v internetovom
- Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi prevádzkovateľom ako predávajúcim a objednávateľom ako kupujúcim, ktoré vznikajú v súvislosti s predajom produktov prevádzkovateľa prostredníctvom internetového
- Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, pokiaľ sa strany výslovne nedohodnú
- Orgán dozoru, ktorý vykonáva dohľad nad činnosťou prevádzkovateľa je: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Košický kraj, Vrátna 3, 040 65 Košice 1, tel. č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č.: 055/622 46 95.
II. Objednávanie produktov a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- V rámci internetového obchodu je objednávateľ oprávnený prehliadať si v ňom ponúkané produkty podľa jednotlivých kategórií. Pri každom produkte je uvedený jeho stručný popis vrátane jeho vlastností, cena, prípadne aj ďalšie informácie týkajúce sa
- Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek a v akomkoľvek rozsahu uskutočňovať zmeny v aktuálnej ponuke produktov, zaradiť nové produkty a/ alebo odstrániť produkty z aktuálnej ponuky, ako aj meniť parametre produktov vrátane ich ceny. Aktuálna ponuka produktov vrátane ceny je platná po dobu, počas ktorej je verejne prístupná objednávateľom v internetovom obchode. Zmena ceny produktu nemá vplyv na cenu produktu už objednaného pred uverejnením zmenenej ceny daného produktu v internetovom
- Kúpna zmluva medzi prevádzkovateľom a objednávateľom je uzatvorená prostredníctvom elektronických prostriedkov, a to odoslaním elektronického objednávkového formulára umiestneného v príslušnej časti internetového obchodu, ktorým objednávateľ akceptuje ponuku produktov prevádzkovateľa prezentovanú v internetovom
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy zaslať objednávateľovi potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na ním zadanú adresu elektronickej pošty.
III. Dodacie a platobné podmienky
- Prevádzkovateľ realizuje dodanie objednaných produktov nasledujúcimi spôsobmi a v týchto cenách:
- kuriérom………. 5,00 € vrátane DPH
Výber konkrétneho spôsobu dodania realizuje objednávateľ prostredníctvom objednávkového formulára.
- Cena dodania je pripočítaná k cene objednaného tovaru a je platná pre dodanie produktov len v rámci územia Slovenskej republiky. Pokiaľ cena objednaného tovaru prekročí sumu 70€ je dodanie tovaru bezplatné – ZDARMA. Pre Českú republiku je to suma minimálne 80€ aby platilo poštovné ZDARMA
- Prevádzkovateľ ponúka tieto spôsoby platby za objednaný tovar:
- dobierka – Poplatok za službu je 1,20€ pre SR a 2.50€ pre ČR,
- bankový prevod – Poplatok za službu je 0,00€,
- online platba prostredníctvom platobnej brány STRIPE – Poplatok za službu je 0,00€,
Výber konkrétneho spôsobu platby realizuje objednávateľ prostredníctvom objednávkového formulára.
- Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek a v akomkoľvek rozsahu uskutočňovať zmeny dodacích a platobných podmienkach. Aktuálne dodacie a platobné podmienky sú platná po dobu, počas ktorej sú verejne prístupné objednávateľom v internetovom obchode. Ich zmeny nemajú vplyv na spôsob, resp. cenu dodania alebo platby produktu už objednaného pred príslušnou zmenou.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje dodať (t.j. podať na dopravu, resp. sprístupniť pre osobný odber) produkty objednané objednávateľom bez zbytočného odkladu, avšak najneskôr do 30 dní od:
- od uzatvorenia kúpnej zmluvy v prípade platby na dobierku,
- od pripísania peňažných prostriedkov zodpovedajúcich cene objednaných produktov na účet prevádzkovateľa v prípade bankového prevodu alebo online platby prostredníctvom platobnej brány.
IV. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Objednávateľ je v súlade s § 7 ods. 1 ZoOSZUD oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia produktov dodaných na jej základe, a to aj bez uvedenia dôvodu. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy objednávateľa musí byť prevádzkovateľovi doručené v písomnej podobe na adresu miesta podnikania prevádzkovateľa uvedenú v čl. I bod 1 týchto VOP alebo prostredníctvom elektronickej pošty, a to zaslaním správy obsahujúcej odstúpenie od zmluvy na adresu uvedenú v čl. I bod 2 týchto VOP, ktorú následne po prijatí prevádzkovateľ potvrdí na adresu emailovej pošty objednávateľa. Za účelom odstúpenia od kúpnej zmluvy môže objednávateľ použiť formulár prevádzkovateľa prístupný
- Spolu s odstúpením od kúpnej zmluvy je objednávateľ povinný vrátiť prevádzkovateľovi dodané produkty, na ktoré sa odstúpenie od zmluvy vzťahuje, a to na adresu miesta podnikania prevádzkovateľa uvedenú v čl. I bod 1 týchto VOP.
- Dodané produkty, na ktoré sa vzťahuje odstúpenie od zmluvy musia byť prevádzkovateľovi vrátané úplné, t.j. nespotrebované, a to ani čiastočne, nepoškodené a v pôvodnom obale. Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu. V tomto prípade prevádzkovateľ započíta výšku zníženej hodnoty produktu, na ktorý sa vzťahuje odstúpenie od zmluvy voči nároku objednávateľa na vrátenie kúpnej ceny podľa článku IV. bodu 7 týchto
- Podľa § 10 ods. 3 ZoOSZUD znáša náklady na vrátenie produktov prevádzkovateľovi pri odstúpení objednávateľa od kúpnej zmluvy objednávateľ. Objednávateľ znáša pri jeho odstúpení od kúpnej zmluvy aj tie náklady na vrátenie produktov, ktoré vzhľadom na ich povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa čl. IV. bodu 1 týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bolo odstúpenie od zmluvy odovzdané na dopravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje produkty vrátené v súlade s bodom 3 prevziať. Prevádzkovateľ však neprevezme produkty vrátené formou dobierky. Prevádzkovateľ sa zaväzuje do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu za objednané produkty, vo vzťahu ku ktorým došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy ako aj náklady na doručenie produktov objednávateľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si objednávateľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý prevádzkovateľ ponúka.
- Vrátenie platby podľa bodu 7 realizuje prevádzkovateľ rovnakým spôsobom ako došlo k úhrade kúpnej ceny, ak sa prevádzkovateľ s objednávateľom nedohodnú inak. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť prevádzkovateľovi súčinnosť potrebnú pre riadne a včasné vrátenie platby, predovšetkým v prípade potreby poskytnúť informácie o svojom bankovom účte.
- Vrátenie platby podľa bodu 7 však bude realizované až po doručení produktov, na ktoré sa vzťahuje odstúpenie od zmluvy späť na adresu prevádzkovateľa uvedenú v čl. I bod 1 týchto VOP alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie produktov späť podľa toho, čo nastane skôr.
- Objednávateľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej sú produkty:
- zhotovené podľa osobitných požiadaviek objednávateľa alebo produkty vyrobené na mieru alebo produkty určeného osobitne pre jedného objednávateľa,
- produkty podliehajúce rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- produkty uzavreté v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- produkty, ktoré vzhľadom na svoju povahu môžu byť po dodaní neoddeliteľne zmiešané s iným produktom.
- Ak prevádzkovateľ spolu s objednanými produktmi dodá objednávateľovi akýkoľvek darček alebo iné obdobné plnenie, darovacia zmluva medzi prevádzkovateľom a objednávateľom vzniká uzatvorením kúpnej zmluvy vzťahujúcej sa na objednané produkty, a to s rozväzovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy objednávateľom sa od začiatku zrušuje aj darovacia zmluva vzťahujúca sa na daný darček. Objednávateľ je povinný spolu s produktami, na ktoré sa vzťahuje odstúpenie od zmluvy vrátiť prevádzkovateľovi aj darček, a to spôsobom a za podmienok určených pre vrátenie produktov podľa tohto článku
V. Reklamácia a vrátenie tovaru (Reklamačný poriadok)
- Na zodpovednosť za vady produktov, vrátane záruky a uplatňovanie práv z nich (reklamácie) sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“), najmä ustanovenia § 619 a nasl. OZ ako aj zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOS“).
- Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má dodaný produkt pri jeho prevzatí objednávateľom. Pri použitých produktoch nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola s objednávateľom dohodnutá nižšia cena. Prevádzkovateľ ďalej nezodpovedá za vady produktov spôsobené objednávateľom a/ alebo inými osobami a/ alebo skutočnosťami na strane objednávateľa (napr. nesprávnym skladovaním, údržbou alebo iným používaním produktu objednávateľom).
- Ak nejde o produkt, ktorý sa rýchlo kazí alebo o použitý produkt, zodpovedá prevádzkovateľ za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov, ak ide o použitý produkt, záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia produktu objednávateľom.
- Ak ide o produkt, ktorý sa rýchlo kazí alebo o produkt, ktorého osobitná povaha a/alebo vlastnosti neumožňujú dĺžku záručnej doby v rozsahu podľa čl. V. bodu 3 týchto VOP, záručná doba trvá počas trvania lehoty na použitie produktu, ktorá je vyznačená na produkte, jeho obale alebo návode k nemu
- Ak má produkt vadu, ktorú možno odstrániť, objednávateľ má právo požadovať, aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Prevádzkovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote podľa čl. V bodu 10. týchto VOP, odstrániť. Objednávateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak v dôsledku toho prevádzkovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady. Prevádzkovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to objednávateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak má produkt vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má objednávateľ právo na výmenu produktu alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má objednávateľ aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady produktu, má objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny produktu alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Ak produkt predávaný za nižšiu cenu (pre vadu, pre ktorú bola s objednávateľom dohodnutá nižšia cena produktu) alebo použitý produkt má vadu, za ktorú prevádzkovateľ zodpovedá, objednávateľ má namiesto práva na výmenu produktu právo na primeranú zľavu.
- Právo zo zodpovednosti za vady (t.j. reklamácia) produktov sa uplatňuje u prevádzkovateľa. Reklamáciu produktov možno uplatniť v rámci záručnej doby, a to doručením reklamácie v písomnej podobe na adresu miesta podnikania prevádzkovateľa uvedenú v čl. I bod 1 týchto VOP alebo prostredníctvom elektronickej pošty, a to zaslaním správy obsahujúcej reklamáciu na adresu uvedenú v čl. I bod 2 týchto VOP, ktorú následne po prijatí prevádzkovateľ potvrdí na adresu emailovej pošty objednávateľa. Za účelom reklamácie môže objednávateľ použiť reklamačný formulár prevádzkovateľa prístupný
- V rámci reklamácie (reklamačného formulára) je okrem iného potrebné uviesť popis vady produktu, ktorá je reklamovaná ako aj objednávateľom preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (t.j. oprava produktu, výmena produktu alebo jeho súčasti, odstúpenie od kúpnej zmluvy, poskytnutie primeranej zľavy z ceny produktu).
- Objednávateľ je povinný spolu s reklamáciou doručiť prevádzkovateľovi aj reklamované produkty. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje doručenie reklamácie a reklamovaného produktu prevádzkovateľovi.
- Prevádzkovateľ reklamovaný produkt posúdi, určí spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaví bezodkladne, najneskôr však v lehote do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavením reklamácie sa rozumie odoslanie opraveného produktu, výmena produktu (alebo jeho súčasti) a odoslanie bezvadného produktu (alebo bezvadnej súčasti) na adresu uvedenú objednávateľom v rámci reklamácie, vrátenie ceny produktu alebo vyplatenie primeranej zľavy z ceny produktu na bankový účet uvedený objednávateľom v rámci reklamácie alebo zamietnutie reklamácie.
VI. Alternatívne riešenie sporov
- Objednávateľ má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu (na adrese uvedenej v čl. I ods. 1 alebo 2 týchto VOP), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva. Ak prevádzkovateľ na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má objednávateľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
- Návrh podáva objednávateľ príslušnému subjektu ARS. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty ARS, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má objednávateľ.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, t.j. fyzickou osobou, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
- Objednávateľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom Európskej platformy na riešenie sporov online, ktorá je dostupná tu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks
VII. Záverečné ustanovenia
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia na webovom sídle prevádzkovateľa.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť znenie týchto VOP. Zmena VOP nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej uverejnenia na webovom sídle prevádzkovateľa, ak nie je výslovne uvedený iný deň nadobudnutia platnosti a účinnosti. Pri nákupe produktov sú pre objednávateľa a prevádzkovateľa záväzné VOP platné a účinné v čase odoslania vyplneného objednávkového formulára Prevádzkovateľovi.
- Na právne vzťahy týmito všeobecnými obchodnými podmienkami neupravené sa vzťahujú ustanovenia iných všeobecne záväzných právnych predpisov, predovšetkým OZ, ZoOS, ZoOSZUD.
V Kosiciach dňa 23 novembra 2021